Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a25r29a 72R63a41n20k 1721666989221

;-D:-/ konecne mi nekdo vysvetlil ty fronty pred ruskymi embasadami po celem svete, muzou se uslapat.....jak to ze jste este v CR

0/0
4.1.2015 21:10

J47a26r86a 54R96a43n46k 1471456809711

...jeste

0/0
4.1.2015 21:10

L12u92b53o36š 78C36h68l97u89m14s45k23ý 2520675408435

Jó, v SSSR chtěl žít každý. A nejvíc ti, kteří tu zemi navštívili. Ale co, neřešme tu zemi neomezených možností. Ale co kdybyste nám pane Hermane raději udělal takový exkurz do poválečné historie naší vlasti, jak jsme plnili pětiletky a posouvali se v žebříčku mezi nejrozvinutější země světa.

+1/0
4.1.2015 20:51

J84i83ř69í 60Z64á33ř25e38c48k62ý 5774178304935

A jak do tohoto "nepopiratelného úspěchu" zapadají ty miliony mrtvých či zotročených vlastních občanů v gulagu ? 

Jak do toho zapadá vynucení stěhování národů pod vedením Stalina ? 

Jak do toho zapadne 1,5 mil. mrtvých při řízeném ukrajinském hladomoru ?

Ostatně co byl ve skutečnosti státní útvar, efemisticky nazývaný "Sovětský Svaz" ? Nebylo to spíše Rusko a 14 okupovaných zemí kolem ?

Tohleto svinstvo nazývaz ekonomickým úspěchem je blbost nejvyššího kalibru.

+5/0
4.1.2015 19:11

J30i45ř68í 72Ř36e55z24n73í87k 4692682473975

1) Je zvláštní, když gulagy existovaly, nikomu to nevadilo. Ani Maximu Gorkému.

2) My jsme sem tam také nějaký národ vystěhovali. A Turci vystěhovali Řeky. A co udělali s Armény škoda mluvit. Stalin řekl, když to oficiálně mají povolené Češi a případně i Židy, tak proč ne my.

3) Třeba to bude tím, že u toho ukrajinského hladomoru asistovali polští agenti.

4) Když v sovětské ústavě bylo právo na vystoupení republik, čehož bylo právě využito v r. 1990, tak nelze hovořit o okupaci.

5) Tak působivou kritiku kolonialismu a dějin USA už jsem dlouho nečetl. Postavit ekonomicky blahobyt na genocidě původního obyvatelstva, to je fakt trochu problém. Máte pravdu.

0/0
4.1.2015 22:33

V76l74a37d23i38m14í93r 88H66r25u23b98ý 4917383864869

Byl jsem tam cca v roce 1975.  Především v asijských republikách. Jakou srandu (spojenou se zděšením) jsme měli z průmyslového zboží v jejich obchodech, se neptejte.  Děs nás jímal nad desítkami km dávno rozestavěných a nikdy nedokončených zavodňovacích kanálů stejně, jako ze stovek kilometrů těch sice dostavěných, ale polozasypaných.

  Zírali jsme na dobytek, pasoucí se uprostřed Taškentu, Dušambe či Buchary.

 Tak mně, prosím, ještě chvíli poučujte.

+8/0
4.1.2015 15:40

L60u27b28o59š 89U68l11r87i15c17h 5141220958244

Keby ste boli v susednom Afganistane to by ste teda zíral.

0/0
4.1.2015 18:06

V11l22a66d55i49m10í35r 34H73r22u40b37ý 4157313684799

Věřím.  Jen popisuji ten blahobyt.

0/0
7.1.2015 14:03

V96l68a36d22i70m50í18r 57H38r74u85b31ý 4157333904979

".....země, v nichž se socialismus dostal k moci, tyto pozvedl z ekonomické, kulturní a sociální zaostalosti."    Nejlepším příkladem je Československo, že????

  Jenže vy nejspíš budete lhát i o něm.

+6/0
4.1.2015 15:35

J74i65ř12í 56Ř53e52z37n60í61k 4862142863315

To že jsme byli na úrovni NDR, tak s tím asi budete souhlasit, že ano. Ale proč potom nesouhlasit s ročenkou CIA, která pro r. 1985 uváděla, že NDR a NSR jsou ve velikosti HNP na hlavu na stejné úrovni.

+2/−5
4.1.2015 17:07

V84l46a42d18i17m48í77r 98H35r72u91b64ý 4377793634789

1. Prosím pramen.

2. 'Nové země' Německa nejsou na úrovni původních zemí NSR doposud!  Přes masivní podporu "bohatší" části státu (obvyklou), před zvláštní daň ve prospěch Nových spolkových zemí, přes vyšší podporu fondy EU!!!   Teprve teď vidím, jak malým lhářem bylo Rudé právo.

0/0
7.1.2015 14:06

P29a10v81e24l 65P71e12t74k25o37v 5690170735353

Absolutní karma! A jeden z nejlepších článků zde poslední doby, velká gratulace!

Kdyby tomu tak nebylo, neovládal by CCCP ke konci 80. let velkou většinu světa jak přímo Táborem míru a socialismu, tak přes Hnutí nezůčastněných, které se také v sovětském modelu vzhlédlo. 

De facto úspěch CCCP vyprovokoval Kabalu k životu na dluh, tisku nekrytých USD a k dnešnímu marasmu. 

Za nekryté USD se Západu a herci z reklam "na Chesterfieldky" Reaganovi podařilo "nakoupit" Raisu Maximovnu (Gorbačevu) a část KGB zase Bushovi Sr., který se teď právě skryl do nemocnice, protože je po něm už i neoddlužitelných a krachujících Jůesej "sháňka".

Naštěstí, to včas jak Číňani, tak Vladimír Vladimírovič zvrátili. 

A Kabala, a my s ní, teď budeme jak Rusku, tak Číňanům a Třetímu světu splácet i s úrokama :-(

+1/−8
4.1.2015 14:17
Foto

Z65d63e85n71ě91k 42M77a24t66u55š90k71a 7118726475286

podobné radostné výkřiky měl, již pár dní nezvěstný, pan Cendelín.

Že by ..... ???

+5/−1
4.1.2015 15:17

P72a88v58e40l 60P14e89t30k59o81v 5700260805473

Atentatum Mossadu i C.I.A. odolavam jak Stalin a Castro dohromady!

+1/−2
4.1.2015 15:21
Foto

Z40d13e72n69ě19k 15M91a45t46u84š63k62a 7548896515646

no, mám pocit, že z nich vstáváte vždy nový, jako pták Fenix

+3/−1
4.1.2015 15:37

A98n63t56o51n48í20n 75T22i31c74h42e36r89a 6306258963756

To musí být večer pod duchnou velmi rajcovní myšlenka

+2/0
4.1.2015 16:12

P35a52v28e11l 91P66e55t81k36o13v 5930770165233

Pod duchnou je ocekavani cas na ciny, na myslenky a vymluvy uz je pozde :-)

Ledaže podle sebe,  soudite druhe :D

+2/−2
4.1.2015 17:03

J48a65r60a 27R24a74n42k 1361646909511

Dik za Vas rusky humor:-P

0/0
4.1.2015 21:16

P94a75v77e12l 24P31e87t86k36o12v 5710490715413

Humoru je v 30-40mm Vancouverských srážek a zvlášť během Heavy 8-oMigraine Headache8-o Alert, sestsakra třeba! 

Nemyslíte?

A co Váš jidášský shekelim account? Plní se, plní?

http://zvedavec.org/komentare/2009/07/3235-internetovi-surfari-dostavaji-plat-za-sireni-izraelske-propagandy.htm

0/0
5.1.2015 9:16

J18o73h25a44n 25O97l15e17j36n75í75č71e16k 5491631495

Obávám se, že pan Cendelín padl v ruce úplně jiné organizace, soudě podle jeho posledních sérií příspěvků.

+3/0
4.1.2015 16:50

B70e60d75ř16i25c88h 53T67ě14š24í17n50s14k51ý 6972933291197

milý pane jakýkoliv režim by musel pozvednout Rusko těch dob, že ho zvedli o něco komanči neznamená že by ho kapitalismus nemohl zvednout dvakrát tolik, váš výpočet a argumentace jsou zcela mimo mísu a mají nádech demagogie

+7/0
4.1.2015 14:06

J49i59ř96í 21Ř65e84z44n67í10k 4122392183805

Je to sice možné, ale faktem, že v  r. 1917 nikdo v Rusku a v r. 1945 v Československu zvláště ten kapitalismus nechtěl.

0/−1
4.1.2015 17:10

I33v47o 65H50l95a42v55ů51n64ě16k 1209290189568

Evidentně jste v SSSR, ani v Rusku nikdy nebyl, je to blábol jak od Fučíka.

Přečtěte si třeba "Zvláštní zprávu č. 4 (tajné)" od Zikmunda a Hanzelky.

Mimochodem jeden z nich řekl, že neviděl žádný jiný tak bohatý stát (na nerostné bohatství) s tolika chudými lidmi (volně citováno).

+9/0
4.1.2015 13:13

Z11d65e37n81ě56k 62D65a89v66i37d 6140757411479

to co jste napsal je zcela jistě pravda a nedá se k ní nic namítat...ale napsal jste to jako pohádku ubrousku prostři se...řeklo se a byl plný stůl...pevně doufám autore ...že v příštím blogu...si přečtu i obrácenou stranu mince...která by měla k Vašemu článku patřit ...protože dle mého oblíbeného....každý rub má i svůj líc...hezký den všem....ZD...;-);-);-)

+1/−1
4.1.2015 13:06

V25á85c23l58a33v 89H68l84a63v55a64t47ý 7768545434493

Je potřeba taky podotknout, že Rusko není a ani před bolševickým pučem nebylo zase tak příkladem svobodné tržní ekonomiky.  Přesto dokázalo vyrábět poměrně dost železa, kulomety Maxim byly celkem v 1. světové válce konkurenceschopné. Takže tvrdit, že v r. 1989 nastal významný posun vpřed je celkem dost odvážné tvrzení.

0/0
4.1.2015 12:29

M76i12l19a82n 78T40r27i55b76u51č90e66k 5194617734630

Taková Venezuela je jasný důkaz toho, jak socialismus funguje v praxi :-(

+8/0
4.1.2015 12:28

S93i40d65n50e56y 86S39i49s71k47a 3197712432785

Jo - dovazeji benzin a naftu ... s nejvetsimi svetovymi zasobami ropy a uhlovodiku ...

+3/−1
4.1.2015 12:38

V18á32c50l88a35v 93H91l62a17v96a40t46ý 7178415324583

Je možné, že vůči USA zaznamenalo Rusko jisté snížení zaostávání HDP, ale skutečné změření lze provést velmi těžko. Je to porovnávání produkce v izolovaném systému s otevřeným systémem. Pokud by se porovnaly výrobky, které se daly běžně v SSSR koupit s výrobky na západě, tak by porovnání muselo jít přez tržní cenu na Západě. Pak by možná vyšlo, že k žádnému snížení rozdílu k USA nedošlo. Pokud došlo, tak jen díky těžbě surovin, které jsou prodejné i na Západě. Daleko více o systému vypovídá rozdíl Rakousko- ČSSR, NSR-NDR, Jižní Korea- KLDR. Nebo měnová reforma 1953. Copak jinde na světě nebyl "přebytek peněz" ? I jinde v Evropě existovali z minula emitované peníze, i jinde v Evropě se obchodníci obohacovali z poválečného nedostatku. Na Západě ovšem nemohli v takové míře, nelikvidovali tam totiž podnikatele, čímž poptávka lidí mohla být mnohem lépe vykryta a prodejci nemohli tak těžit z nedostatku.

+5/0
4.1.2015 12:20

J32i88ř90í 69Ř17e20z13n85í61k 4472622463455

Ale všechny vaše námitky ty srovnávací analýzy berou do úvahy.

A přebytek peněz se řešil i NSR daleko drastičtější měnovou reformou.

0/−3
4.1.2015 17:12

A68n67t82o75n68í29n 49T77i83c66h80e11r86a 6426358143496

Jinak už v prvnim odstavci lež. Prý země, kde vládl socialismus "pozvedl z ekonomické, kulturní a sociální zaostalosti". Tak zrovna Československo je nejzářivějším příkladem, že je to naopak

+8/0
4.1.2015 11:57

I54g16o89r 48I58n28d12r36u68c14h

Kde se to pořád líhne, tohleto?

+3/0
4.1.2015 11:51

J45o87s51e71f 57S56l92a49v23í63č76e86k 4903546736653

Máte to těžké, uvedl jste fakta. Usmívám se nad tím, že Vaši oponenti většinou argumenují tím, že dostat se z nuly nahoru není problém. Pak mně ovšem není jasné, proč my, jako stát, nejsme tam, kde by jsme měli být. Pokud jsme byli v roce 1989 na pokraji krachu, pak od toho data by měl následovat značný růst. Nebo jsme snad na pokraji krachu nebyli?

+2/−2
4.1.2015 11:42

P17a88v82e73l 84K98u46r17a41l 5721974860500

Jestli to nebude tím že jsme vlastně naší - technologicky značně zaostalou a předraženou (zejména kvůli nákladům 100 procentní zaměsnanosti) v podstatě už 20 let neměli komu prodat - a prakticky celý "ex-socialistický" východ evropy je na tom stejně.

Hypermoderní věci vyrábí někdo jiný, a levné prodávané na množství si zabrala Čína a malajsie, tam se taky neuplatníme.

Celý problém je katastrofálně přelidněná planeta, nic jiného.

+1/−1
4.1.2015 11:45

J65o56s17e64f 82S61l35a22v19í34č18e47k 4293706366613

Otevřel jste zásadní problém. Přelidněnost planety. Do jisté míry s Vámi souhlasím. Ovšem domnívám se, že tento problém lze alespoň částečně oddálit změnou distribuce zisku  mezi zaměstnavateli a zaměstnanými. Považuji za úchylné, když většina zisku leží v trezoru a neumožňuje další spotřebu a tedy i výrobu. Tragické je, že využití těchto rezerv, je reálné pouze ve válečném konfliktu.

+1/−1
4.1.2015 12:02

P62a60v25e82l 50K38u28r62a82l 5151984800200

Pokud je na něco tyto rezervy třeba použít tak je to v první řadě okamžitá expanze mimo tuhle planetu.

Cílem vydávání zdrojů musí být získat více zdrojů. 

Naopak spotřeba je absolutní nesmysl. Spotřebou se žádné zdroje neregenerují ani jich človek nedostane víc.

Snažit se teď a tady nakrmit všechny hladové krky žádný dlouhodobý užitek nepřinese - pouze a jenom bude víc hladových krků které bude třeba krmit aniž se jakkoliv zvedne dostupnost zdrojů.

Řešením je buď radikální snížení populace a nebo územní expanze.

0/0
4.1.2015 14:41
Foto

L98u59k68á52š 83S66l56u22k14a 6392288618565

ČSSR byla na konci 80.let navzory antikomunistickému chruščovskému puči z 25. února 1956, jehož sociáldemoratické závěry vedly k rozštěpení do té doby jednotného socialistického tábora míru, nezadluženým všestranně vysoce rozvinutým průmyslově vyspělým a zemědělsky soběstačným státem s velkými přebytky a kvalitním zdravotnictvím. ČSSR stála vždy na straně utlačovaných národů, stála na straně pokroku (pomoc řeckým antifašistům a dětem prchnuvším před USA a Velkou Británií rozpotanou válkou, pomoc lidovědemokratické Korey před barbarskou agresí USA, podpora lidu Vietnamské demokratické republiky před zločinnými Spojenými státy, technologická, průmyslová a zdravotnická nezištná podmoc Iráku, Sýrii, Lybii, Kubě, allendovskému Chile, atd. atp. Vždyť pokud by na tom byla naše socialistická vlast hospodářsky tak zle, jaký majetek by asi novodoví kovbojové rozkradli a privatizovali, odkud by vyvstali multimiriardáři Kelnerové, Tykačové, Bakalové, Kožení či Babišové, resp. ?!

+1/−5
4.1.2015 16:34

A82n80t45o53n23í71n 83T53i79c56h24e45r21a 6466928333586

Pane Kojzare ?

+3/−1
4.1.2015 16:43

L82i79b25o22r 59J64e64n62d61ř24e24j57a32s 3418637355676

Tvoje matka je Semelová

+1/0
4.1.2015 21:03

A56n82t18o68n43í25n 36T39i52c44h33e40r46a 6736328623306

Přibrzděte. Tyhle primitivní a naivně průhledné argumenty neberou ani příznivci socialismu. K poznámkam kolegů Horáčka a Kasla, pod které se podepisuji, bych přidal jen povzdech nad záhadou, jak se celý západní svět mohl hospodářsky dostat tak daleko bez éry socialistického plánování.

+7/0
4.1.2015 11:36
Foto

J58a13r48o96m27í26r 81P90e98t56ř36í30k 6484911889778

Vy jste také zažil, že od pátečního odpoledne nebyl k sehnání chleba? Ve Vašem městě se také v sobotu nerozvážel do prodejen chleba?

+2/−2
4.1.2015 14:43

A63n63t83o64n25í67n 53T85i69c24h41e33r26a 6876918603366

Já se o chlebu vůbec nezmiňuji, ale když už dotaz padl .... jsem z menšího města a pamatuji dobu až od 70.let, takže zásobování jakž takž, i když sehnat pečivo v pátek v 15h byl docela adrenalin. Ale pamatuji frontu v řeznictví na játra jednou za 14dní v úterý ve 14h. Do 20minut vyprodané. Jindy nebyly. Pamatuji rvačku o slovy dvě kola Favorit, které pri jakémsi komoušském výročí dostali do místního kšeftu. Pamatuji frontu v sobotu ráno u stavebnin na cement, jak si ho stavebníci rvali z ruky a když se na někoho nedostalo i nějaká facka padla. Pamatuji největší zážitek ze školního výletu do Prahy - 2kila banánů jen v po cca 1/2h ve frontě. A teď zkuste zase vy nějakou pohádku o rajském socialismu.

+6/0
4.1.2015 16:00

J73i38n25d38ř50i40c10h 27T69ů85m88a 1154902607558

Autore, jste zářný příklad toho, že člověk je jediný živočišný druh, který není schopen se poučit ze své historie.

+6/0
4.1.2015 11:29

J54i76ř82í 88Ř67e46z61n15í27k 4772812853915

Ostatní živočišné druhy taky žádnou historii nemají.

0/−3
4.1.2015 18:03

J65i12n17d95ř98i56c19h 75T59ů37m32a 1624662937398

Teď jste mne fakt dostal. Žraloci obývají tuto planetu nějakých sto milionů let,ale jako druh historii nemají. ;-D

+2/0
4.1.2015 20:32

J78i47ř93í 19Ř68e85z56n43í98k 4332232743675

No nemají. A mravenci také ne. Zjednodušeně řečeno, na rozdíl od člověka používají stále stejné nástroje.  U lidí se to přece jenom vyvíjelo, od ohně po počítače.

0/0
4.1.2015 22:37

T21o46m55á63š 48T44r24u62s88i89n58a 6809833946272

Jaksi jste zapomněl dodat, že kdyby v Rusku byl standardní politický systém a standardní podnikatelské prostředí, tak by HDP v roce 1989 byla podstaně vyšší než 49% HDP USA.

A kdyby nebylo komunistické politiky a spolčení Stalinova SSSR s Hitlerovým Německem, tak by II. sv. válka byla zásadně jiným konfliktem.

+4/0
4.1.2015 11:04

P53a29v32e72l 17K82u66r32a68l 5221984450320

a jakým? Německo by si vzalo celé Polsko a tažení by tam trvalo o týden déle. především kvůli totální neadekvátnosti Polské armády roku 1939 pro vedení moderní války.

Ruský buffer území by byl menší - a základní ruská strategie je předat nepříteli velké=  územní v kterém bude krvácet protože ho nemá možnost zabezpečit.

Těch pár kilometrů mohlo snadno rozhodnout o Moskvě, Leningradu a Stalingradu, o kaspických ropných nalezištích nemluvě.

Střezte se alternativních strategických úvah - je velmi dobře možné že bez toho by Německo bylo v podstatně lepší strategické pozici válku na východní frontě vyhrát.

+1/0
4.1.2015 11:49

T13o82m81á33š 87T97r39u14s72i83n28a 6529413496882

Především strategické úvahy a vazby před válkou by asi byly zásadně jiné, předpokládám, že výkonnost a vyspělost ruského hospodářství by byla jiná (vyšší) atd. Ale jinak máte pravdu, v tomto bodě jenom tlučeme prázdnou slámu.

+1/0
4.1.2015 13:08

R88o22b35e73r68t 12H23o76r59á16č90e11k 5872776426645

To je ekonomická demagogie. Zatímco zaostalý stát může relativně rychle zvyšovat HDP fakticky jakoukoli ekonomickou aktivitou, tak vyspělá společnost má v tomto limity. Zvláště když zaostalý stát využívá brutální potlačování práv lidí, otrokářský systém byl například také vysoce efektivní. Ekonomický úspěch komunistů se vždy nejlépe projevoval v komparaci. Například může posloužit srovnání NDR - NSR a Jižní Korea - KLDR jako rozdělené země (dokonalý materiál ke komparaci), případně se úspěchy soudruhů ve srovnání s prohnilým kapitalismem mohou pěkně vyjevit ve srovnání růstu bohatství různých zemí, např.: Rakousko - Československo , Francie-Polsko.. Komunisté nikdy nevysvětlí záhadu toho, že vykořisťovaný dělník v kapitalismu má několikanásobně vyšší životní úroveň než nevykořisťovaný dělník v socialismu. :-/

+9/0
4.1.2015 11:00
Foto

P13a22v20e78l 17M65a69c81h54a89č53e69k 5101782413

Přesto, že jste jásavě a účelově vybral (podle vás pozitivní) kritéria, tak to o přednostech socialismu a pozitivech SSSR vůbec nesvědčí.

To jen politické brýle komunistického mámení vám ukazují to, co vidět chcete.

+6/0
4.1.2015 10:59



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.