Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

K12a80r86e88l 87B43o85k

11. 7. 2014 23:33

Takovýto článek může slepit jen omezený komunista. Pokud nebudou mít lidé práci v supermaketech, budou na sociálních dávkách a nebo budou muset zůstat ve svých rodných zemích na žebrotě.

3 4
možnosti
JK

Západné reťazce a podnikatelia všeobecne si dovolia len toľko, čo im zamestnanci a úradníci dovolia. Za komoušov som nechápal význam odborov. V súčasnosti ich považujem za nutnosť.

Nie som socan, mám dokonca vlastnú firmu. Ale metódy určitých firiem idú za hranu nielen dobrým mravov, ale aj zákona.

Najväčším nezmyslom je tvrdenie, že obchody sú tak nútené robiť kvôli tomu, aby prežili, aby zamestnanci neprišli o prácu, a ďalšie nezmysly. Ale keby všetky obchody presne dodržiavali to, čo im zákon nariaďuje, mali by síce trochu vyššie náklady, ale týkalo by sa to VŠETKÝCH obchodov. O pár percent by sa možno zdvihli ceny - a možno nie - len by sa o niečo znížil zisk.

Čím som starší, tým som viac protikapitalisticky naladený - a to napriek tomu, že prevádzkujem eseročku ;-D . Vadí mi taký bezbrehý hon za ziskom za každú cenu. Peniaze nie sú prostriedkom na dosahovanie nejakých vyšších cieľov, ale stali sa základným zmyslom života. Čoraz nostalgickejšie spomínam na ten "zlý" socík...

Veľa mojich starších známych mi to povedalo - za socíku si v podniku mohli dovoliť povedať oveľa viac ako dnes - ak s niečím neboli spokojní. Len sa to nesmelo prezentovať politicky. Teraz zamestnanec vyjadrí svoj názor a hneď má padáka... Najhorší sú Kórejci...

4 0
možnosti
PF

Váš předposlední odstavec je nádhernou ukázkou ztráty kognitivních funkcí ve stáří.

1 1
možnosti

Komunismus na Vás, Holoto ;-D

2 1
možnosti
PF

Bohužel by spoustě duševně jednodušších lidí vyhovoval a rádi by sebou strhli i nás ostatní.

3 0
možnosti

Před pár lety jsem se bavil s jedním známým, vedoucím hypermarketu. Jako všichni manageři si stěžoval na neschopné lidi. Schopných lidí si obvykle manageři váží a nevyhazují je. Je samozřejmě x prodejen, kde narazíte na pitomce. Stačí se zvednout a jít do jiné.

Jinak, být inteligentní člověk prodavačkou, nechal by se vyhodit, pár let by se soudil a pak by vyhrál x měsíčních platů a nástup zpátky (kde by byl 14 dní a pak by odešel). Popisované chování a způsoby výpovědí jsou totiž proti zákoníku práce.

4 2
možnosti
LB

bodejď by byli schopní,když markety berou vše..kdysi mohli v oboru pracovat jen ti,co byli v oboru vyučení,dneska berou každého,kdo se namane a  a chce jim za ty prachy dělat..a je jim úplně jedno,když za další týden naberou další várku lidí

2 0
možnosti
Foto

K76a12r69e44l 40M61á46d76l40e

11. 7. 2014 19:24

Pravdivý článek. Po třinácti letech na snesitelné průměrné výplatě a po půl roce bez práce a bez koruny (to předtím byl švarc-systém, takže žádné dáfky pro nezaměstnané) jsem zakotvil u agentury, která posílá brigádníky na prodejny. Asi tak z 80% dělám ovoce - zeleninu, ostatní směny mám doplňování koloniálu nebo drogerie.

Když mi na jedné prodejně nabídli stálou práci, chtěl jsem po ní nejdřív radostně skočit, ale když mi manažerka prodejny slavnostně oznámila můj budoucí plat, vzal jsem si den na rozmyšlenou. Pak jsem odmítl. Na jedné straně byl plat o 5 Kč/hod vyšší, než přes agenturu, stravenky, cca 600 Kč měsíčně příspěvek na dopravu a dovolená. Na druhé straně ale byly ty všechny věci popsané v článku. Například brigádník dělá nejvýš půl hodiny neplacený přesčas, zaměstnanec běžně i tři hodiny. Na některé prodejně to zvládají s hořkým humorem, ale celkem v pohodě, jinde vládne všeobecná nervozita.

Výraz "hranování" jsem ještě neslyšel, ale tu práci samozřejmě znám - z těch směn, kdy dělám koloniál nebo drogerii. V našem řetězci se tomu říká "fejsování" (to je i oficiální výraz), v těch normálnějších prodejnách říkají "teď začneme vytahovat". Když jsem takhle (naštěstí jen jednou) fejsoval drogerii v jednom našem hyper..., zavzpomínal jsem nostalgicky na bolševika s jeho třemi druhy zubních past plus Perličkou pro děti, zeleným a žlutým šampónem ve skle, jedním druhem toaleťáku (pokud tedy zrovna byl), jedním druhem vložek (pokud tedy zrovna byly), na praní nám stačilo Namo, Palmex, Merkur (plus na sklonku totáče Biomat) a mýdlo s jelenem.

11 1
možnosti
Foto

Každý strůjcem svého štěstí.

0 1
možnosti
PK

Jako "stará struktura" bych měl nad článkem jásat. Žiji v Praze a v mém okolí je několik marketů kam chodím. Zajímavé je, že v Praze máte přece jen větší šanci "rotovat" a kolektivy těchto marketů mají hodně stále stejné zaměstnance. Jistě najdete manažery šmejdy, často český poturčenec bývá horší německého turka, ale je to co popisujete převažující jev? Práce na kase je hrozná, alespoň pro mne, ale když sleduji "manažera" pro pivo a minerálky na "place", tak se mi zdá docela v pohodě.

3 0
možnosti
Foto

Když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně máte pravdu, že ve většině krámů, kam chodím pravidelně, je víceméně stálý personál. Asi to co autor popisuje nebude až tak běžný jev a vůbec bych se taky nedivil, kdyy si autoři výroků své zážitky přibarvovali, aby zakryli své vlastní chyby a problémy.

1 2
možnosti
PF

Karma rozhodně nebude. Ten vámi inzerovaný "zájem o MARXISMUS" vám věřím, přímo z vás čpí. Máte silně jednostranný pohled.

Připadáte mi jako člověk který se snaží pod pláštíkem lidumilnosti dělat kariéru na neštěstí druhých.

4 11
možnosti
LB

dávám mínus,pane Foltáne a hned napíšu proč...autor,ač mu tu přisuzujete marxismus,či co,má pravdu,popsal to naprosto přesně...ten,kdo nedělal v žádném hypru,makru,či jiném marketu neví,o čem mluví,já tam pracovala a to ve vedoucí funkci...buzerace z vrchu neskutečná a páč vše je systém padající hovna,tak na tom nejnižším stupni žebříku byly prodavačky...neměla jsem na to žaludek a před pěti léty jsem odešla a denně děkuji Bohu,že mi dal tu sílu...teď mám práci naprosto úžasnou a i kdybych o ni přišla,tak než zpátky do nějakého toho marketu,tak budu raději uklízet záchodky na nádraží;-)

7 0
možnosti
Foto

Chcete hypermarkety zničit? Tak tam nenakupujte.

6 0
možnosti
LB

vy jste asi v důchodu,pane Dvořáku,že?..takže ráno vyběhnete v osm do mlékárny,pak do pekárny,pak na trh pro čerstvé ovoce a zeleninu,pak do vinárny pro víno,pak do masny pro maso a uzeniny a v poledne jste doma...uvědomte si,že zaměstnaní lidé jsou rádi,když vše nakoupí pod jednou střechou...já miluji takové ty kecy,tak tam nenakupujte:-/

2 1
možnosti
AF

Kolega kdysi pracoval pro firmu SDP Logistic s. r. o. z Jesenice a tam to vypadalo úplně stejně. Jen s tím rozdílem, že odbory byly zakázané. Když někdo prohodil poznámku, že už má padla klidně mu řekli, že druhý den už nemusí chodit, protože na pracáku na jeho skvěle placené místo (9000 Kč hrubého) čeká 10 dalších zájemců.

0 0
možnosti
Foto

To mám rád tohle. Oni mi něco řekli a já vše bez přemýšlení udělal. No to se nedivte, když pak s vámi každý zametá dle libosti.

0 0
možnosti
JH

J59i15ř45í 16H91o46l63ý

11. 7. 2014 15:23

Asi bych si ty lumpárny vedoucích nahrával mobilem a po překročení škody 5000 Kč (trestný čin) bych vše oznámil nejen na vyšší vedení, ale i na policii.

1 0
možnosti